Halong Bay

24 november 2017 - tt. Sa Pa, Vietnam

Dinsdag dienden we vroeg op te staan voor onze trip naar Halong Bay. Snel ontbijten, spulletjes inpakken en daarna werden we opgehaald voor de busrit naar de kust. Een avontuurlijke reis met al die auto’s, trucks, bussen en scooters. Regels kennen ze niet echt en links en rechts wordt er ingehaald. Niet zo vreemd dat we uiteindelijk in een file staan omdat er een scooter onder een vrachtwagen lag en de bestuurder er onder een laken naast. 😔

Eenmaal gearriveerd te Halong Bay konden we direct inschepen, tassen naar de kamer en tijdens de welkoms lunch genieten van goed eten en de mooie plaatjes van de kust, zee en karstrotsen. Na een tijdje varen een stop bij een mooie grot gemaakt. Hier hebben we een wandeling door de rots gemaakt en onze toer vervolgd over water naar een eilandje vernoemd naar een Russische generaal. Hier was de optie zwemmen of naar een uitkijkpunt wandelen waar we een mooi 360 graden uitzicht hadden over de honderden eilandjes en rotsen. Na een flinke klim hebben we mooie foto’s gemaakt en weer terug naar beneden gelopen om met de sloep terug naar onze boot te gaan waar we ons konden gaan douchen en wederom heerlijk en uitgebreid van het Vietnamese eten konden genieten.  ‘s Avonds hebben we rustig aangedaan met wat cocktails en leuk gekletst en gegeind met de groep aan boord.

Op de tweede dag zijn we na het ontbijt met de sloep op pad gegaan en hebben we de dagtrip mensen afgezet bij een kano plek en werden Esther en ik afgezet op een eiland waar wij met een andere boot wederom tripjes maakten. Eerste stop was een kleinere grot zonder verlichting,alwaar we kruipend door wat tunnels onze weg baanden en uiteindelijk bij een mooie lagoon uitkwamen. Natuurlijk werden hier heel wat foto’s gemaakt. Vervolgens was het onze beurt voor een kayak plek voordat we konden aanschuiven voor de lunch wat weer goed was geregeld. Na de lunch hebben we rondgevaren langs de kustlijn van Cat Ba eiland en nog een bezoek gebracht aan een pearlfarm, toeristisch maar wel leuk, voordat we terug richting boot werden gebracht waar een nieuwe groep medereiziger op on wachten.

Deze avond hebben we gezellig met een mix van nationaliteiten gezellig de avond doorgebracht voordat we onze hut hebben gezocht.

De laatste dag op zee zijn we na het ontbijt gaan kayakken langs de kust van een mooi karstrots eiland en daarna hebben we tijdens een konkels aan boord onze eigen loempia’s gemaakt.. Voordat we konden genieten de lunch en weer aan land zijn gegaan voor de terugreis naar Hanoi. Deze rit duurde en duurde door een aantal files maar uiteindelijk hebben we Hanoi bereikt en konden we ons gaan opmaken voor de treinrit van Hanoi naar Sapa in het noordwesten. Dicht tegen de Chinese grens. Het eindpunt is het laatste station voor China.

1. Ralph:
    24 november 2017
    Vooral dat kijkje in de keuken is fain :-P
    Geniet er van wah!
  2. Rob Franssen:
    24 november 2017
    Jullie maken echt een mooie reis en een bijzonder avontuur. Schitterend!! Iets voor fruh (?) 😉
  3. Joep:
    24 november 2017
    Wow, zo te zien een hele gave excursie!! Hele mooie foto's ook.
    Alleen niet echt romantisch zo'n stapelbedje op jullie huwelijksreis ;-)
  4. Dennis:
    24 november 2017
    Kingsize bed was helaas al bezet in de nachttrein.... 😂
  5. Marion:
    24 november 2017
    Prachtig en de foto's zijn super.
    Bij de foto van de keuken krijg ik gelijk trek😣
    Een prachtige reis.
    Geniet ze lekker.
    En probeer ook te relaxen op z'n tijd