Mui Né

6 december 2017 - Mui Ne, Vietnam

Daar zijn we weer. Na een heerlijke nacht goed slapen in de volle slaapcoupé konden we gaan genieten van het weer wat ons te wachten stond. Al tijdens de ochtend een mooie blauwe lucht en de trein die door mooie rijstvelden en mooie landschappen trok.  Af en toe de benen eens strekken en door de trein wandelen. Wederom een trein met voorin houten bankjes, rokers die tussen de treinstellen roken echt dingen die je in Nederland echt niet meer in deze mate tegenkomt. Het heeft wel wat die oude meuk. Zelfs het eten in de trein en de koffie worden terplaatse bereid. Het smaakt ook nog eens goed.

Rond 14.00 kwamen we aan in Binh Thuan. Hier was het heerlijk weer. Heel warm en zonnig. Snel een taxi opgezocht die ons naar het hotel in Mui Né zou brengen. Na een rit van bijna 40km met de taxi, voor 350.000 Dong, konden we voor ons 4 Oceans resort uitstappen en inchecken. Heerlijk een ruime kamer met uitzicht op strand, zee en zwembad. Direct maar de airco goed ingesteld zodat we een aangename temperatuur hadden in de kamer en ook goed konden slapen. 4 nachten nachten hadden we hier geboekt. De vooruitzichten van 30 graden, blauwe lucht en zon waren mooi om eens lekker tot rust te komen na de intensieve en mooie reis die we tot nu toe hadden gemaakt. Spullen op de kamer, wat zaken uitgepakt en de zwemspullen konden aan. Heerlijk even het strand op en de zee in. Er waren wel stevige golven maar dat verhoogde de fun. Een aangename watertemperatuur dus YES genieten.... Nadat we de eerste zon tot ons hadden genomen en weer droog waren zijn we richting kamer gewandeld en ons klaargemaakt om ergens een lekker hapje te gaan eten. De eerste avond hier werd het Ganesh, een Indiaas restaurant. Heel lekker.

De volgende ochtend ontbijt, ook dit was weer heel uitgebreid en super geregeld. Voldoende keuze. Voor deze dag hadden we ons voorgenomen om weinig te ondernemen en eigenlijk geld dit ook voor de dag erna. De keuze gemaakt om 1 dag aan het zwembad te hangen, zonnen, afkoelen in het water, weer zonnen, afkoelen, beetje zwemmen en zo ging het de hele dag door in zo’n 31 graden. Dus regelmatig ons goed ingesmeerd en eindelijk een zomerse kleur op ons lichaam in december.... We hadden ons voorgenomen om 1 dag aan het zwembad te hangen en de volgende dag lekker op de bedjes aan het strand. Dit hebben we dan ook gedaan en genoten van 2 hele warme relaxdagen in de zon en aan water.

De volgende dag eens hebben we een sunrise toer geboekt. Een tocht met jeep die ons maar de witte en rode duinen zou brengen. De jeep haalde ons om half 5 op. De eerste stop waren de witte duinen. Bijna een kleine woestijn met witte zandheuvels waar we de zonsopgang bekeken. Hier natuurlijk een beetje gespeeld met mijn Nikon om te kijken of er wat leuks mogelijk was. Inmiddels waren er meerdere jeeps gearriveerd. Het blijft toch toeristisch en konden mensen met quads door de zandvlakte crossen. Na de zonsopgang te hebben gezien zijn we terug naar onze jeep met chauffeur gelopen zodat hij ons naar de tweede stop van de dag kon brengen. De rode duinen. Leuk om te zien. Naaankomst werd de jeep reeds benaderd door dames die je een soort van plaat wilden verhuren. Met deze plaat kan je van de duinen afglijden of een soort van sandboarden. Dit hebben we maar overgeslagen en zijn de duinen te voet ingelopen om wat leuke fotos te maken. Beetje toeristisch allemaal maar hey het blijft een vakantie.... Op naar de derde stop van de dag. Een leuk vissersdorp waar de bootjes net binnen waren met de vangst van de dag. Gaaf om al die bootjes te zien. Zeer kleurrijk en zelfs kleine ronde bootjes. De vissers waren de netten nog aan het opruimen en de dame waren de vissen, krabben en kreeften nog aan het sorteren en tegelijkertijd aan het verkopen. Blauwe lobsters werden ons terplaatse aangeboden voor een schijntje. Gaaf maar nu effe niet zo praktisch. Na een tijdje te hebben gestruind en fotos te hebben geschoten werd het tijd om naar de laatste bestemming van de dag te gaan De fairy stream.

Hier aangekomen konden de schoenen uit en konden we door een ondiepe stroom het water volgen richting de bron. Onderweg liepen we door een mooie rotsformatie met leuke uitzichten, ideaal voor wat leuke fotos. We volgden de stroom en genoten van een relaxe wandeling door het water. 😉 Ontspanning van een soort van voetenbadje.. Erg leuk. Nadat we terug waren bij de jeep heeft onze chauffeur ons gedropt bij het hotel. Hier konden we nog net het ontbijt meepikken en hebben we ons de rest van de dag op een bedjes genesteld om weer van de zon en het zwembad te genieten. De laatste dag in dit onverwachte paradijsje. Aangezien we de volgende dag richting Saigon/Ho Chi Minh vertrekken. Ook daar zijn de weersverwachtingen heel goed. Een dikke 30 graden. Heerlijk genieten dus aan deze kant....

1. Marion:
    10 december 2017
    Wowww prachtig.Genieten.....vooral van de heerlijke temperatuur. Essie je ziet er geweldig uit ❤❤❤
  2. Joep:
    11 december 2017
    Leuke verhalen weer! Héérlijk om even écht te relaxen he! :-)