Eindelijk op reis,

19 november 2017 - Hanoi, Vietnam

Hallo luitjes,

Eindelijk was het dan zover, rugzakken gepakt, alarm deed op tijd zijn werk en Rob stond op tijd aan de deur op deze vroege zaterdagochtend. Na een korte rit naar Aken kom onze reis met de trein naar Frankfurt beginnen, echter in België dachten ze daar anders over, ICE gecanceld ivm kabelbreuk/wisselstoring. Dus met de regionalbahn naar Keulen en vandaar met de ICE naar Frankfurt Airport. Hier mooi en ruim op tijd gearriveerd en tijdig ingecheckt voor de directe vlucht van Frankfurt naar Hanoi.

De vlucht verliep soepel en vlotjes (😉 10 uurtjes) en konden we nog snel ons Visum on Arrival afhalen. Alle verhalen over chaos en drukte in Hanoi, mwah we hebben er niet veel van gemerkt op deze zondagochtend. De taxi heeft ons netjes afgezet bij ons hotel alwaar de kamer er goed en netjes uitzag. Zelf het bed was romantisch versierd 🤓.Nadat we ons even hebben verzorgd zijn we het Old Quarter gedeelte van Hanoi eens geen verkennen te voet. Hoan Kiem Lake, wat tempels en heel veel winkeltjes voor ieder wat wils. De wegen rondom het meertje zijn op zondag autovrij gemaakt dus welke drukte in Hanoi? 😂😂😂

In de avond hebben we een tripje door wat achteraf straatjes gemaakt en als 😇 spoormensen het spoor van Hanoi eens bewandeld. Spoorlopen en met de scooter over de rails is hier een gewoonte. Vervolgens hebben we ten westen van Old Quarter bij Ray Quan de Vietnamese keuken eens geprobeerd. Verrassend lekker en damn het lukt zelfs om met stokjes te eten. 😊. Leuk detail, ons tafeltje stond 2 meter van de rails af en tijdens het eten reed er dus gewoon een trein langs ons tafeltje. 😎

Na het eten langs een aantal avondmarkten gelopen en nadat het licht in de stad was uitgevallen nog een lekker biertje gedronken om de eerste dag af te sluiten.  Morgen start een nieuwe dag en dan gaan we eens kijken in de buurt van de vader des lands me Ho en wat zaakjes regelen voor de trips naar Halong Bay en Sapa....

1. Rob:
    19 november 2017
    Leuk verhaal. Genoeg te beleven zo te zien!!
    Enjoy Vietnam 🙋🏻‍♂️👍🏻
  2. Marion:
    20 november 2017
    Geweldig.Dat we jullie kunnen volgen op deze prachtige reis.Geniet ze lekker allebei....wij geniete mee in het koude natte kikkerlandje xxx