Wandelen door Hanoi

20 november 2017 - Hanoi, Vietnam

Aloha,

Na een goede nacht slapen en een goed ontbijt zijn we begonnen met wandelendoor Hanoi. De eerste stop was het grote terrein rondom het mausoleum van Ho Chi Minh. Uiteraard zoals te verwachten in een communistisch land compleet groot, groter groots en veel militair personeel. Daarnaast veel oud legermateriaal zoals neergeschoten Amerikaanse toestellen, Russisch gebouwd afweer geschut en een aantal echte Migs.

Het museum en mausoleum zien er grotesk uit maar gaaf om te zien. Na het oude huis van Ho Chi Minh werd het tijd voor een koffie aanoó een leuk meer met uiteraard uitzicht op een tempel en aan de andere kant van het water de nieuwe hoogbouw van Hanoi.

Vervolgens hebben we de niet toeristische route genomen via zij- en achteraf straatjes alwaar we ergens zijn gaan lunchen waar echt nooit toeristen komen. Geen Engels, geen idee wat er op het menu stond hebben we wederom onze techniek van het eten met stokjes getest. Het eten heeft in iedergeval goed gesmaakt.

Na dit eten hebben we onze route vervolgd en zijn we op zoek gegaan naar een koffiehuisje in een steegje Giang Café. Hier is de erg koffie uitgevonden en zeer zeker een aanrader om eens uit te proberen. (http://Www.giangcafehanoi.com) Be prepareren de stoelen en krukjes zijn klein hier 😉

Na een korte stop in het hotel om ons op te frissen en de benen een korte rust te geven hebben we ons richting het station begeven om treintickets voor de Fansipan Express te kopen. Dit was wel een ervaring, geen Engelstalig personeel dus met gebarentaal en mobieltje een kaartje kopen zodat we later deze week de bergen in kunnen. 1 uur later waren de tickets geregeld en konden we op pad voor ons avondeten.

Na wat leuke foto’s rondom het meer by night te hebben geschoten zijn we wat plekjes en menu’s gaan lezen. Soms met plaatjes en in het Engels en jazeker hier wordt nog steeds hond geserveerd. Erme Lotje 😅

Maar goed geen hond voor ons maar heerlijke, kip, vlees en wat andere lekkernijtjes met een Vietnamees biertje....

Morgen gaat om 6 de wekker en gaan we met de bus richting Halong Bay waar we 3 dagen en 2 nachten gaan varen in een hopelijk mooie omgeving met geweldige uitzichten.

😎

1. Marc "limbogek":
    20 november 2017
    Zuut d'r allemaol good oet. Geneet d'r mèr van, dan laes ich waal alles oppe blog.
  2. Marion:
    20 november 2017
    Super.En wat een mooie foto's.
    Morgen een nieuw avontuur....ben benieuwd.
  3. Anne:
    Drukke en mooie dag gehad zo te lezen! Super! Geniet ervan xxx Anne
  4. Bianca:
    20 november 2017
    Leuk om te lezen! Krijg meteen weer flashbacks van mijn Vietnam reis. Struinen door de straatje in het oude centrum. Succes vooral noodle soep met stokjes eten in bijv Sapa. Have fun in Halong Bay!
  5. Joep:
    21 november 2017
    Nu al leuke verhalen om te lezen! Bizar hoe jullie daar langs het spoor zitten te eten, kun je je hier niet indenken!
    Veel plezier op de boot de komende dagen :-)
  6. Martje:
    22 november 2017
    Leuk om te lezen jullie 2, amuseer jullie en we lezen graag verder!