Hué

2 december 2017 - Thành phố Huế, Vietnam

Hallo allemaal!

Na een treinreis van 11 uurtjes zijn we donderdagochtend gearriveerd in Hué. Daar was het ondanks de voorspellingen prima weer: zonnig, droog, wat benauwd, maar goed te doen. De kamer in het hotel was nog niet klaar, maar we mochten wel gebruik maken van de douches in de wellness area. En dat is na een lange treinreis in een muffe, zuurstofarme, pittig ruikende cabine heeeeeel erg lekker.

Na te zijn opgefrist hebben we onze backpacks bij de receptie achtergelaten en zijn we de stad ingelopen op zoek naar een ontbijtje. Daarna nog wat rondgewandeld, maar op een gegeven moment begon de vermoeidheid de overhand te krijgen en zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Daar even in het zwembad geplonst en op een ligbedje gelegen.

Het drukke programma van de afgelopen weken begint langzaam voelbaar te worden. We hebben een kleine aanpassing gemaakt in de plannen voor de komende twee weken waardoor we na Hoi An met een sleeper train naar een zonnig oord gaan en 4 nachten op dezelfde plek blijven overnachten. Heerlijk vooruitzicht.

We zijn ‘s avonds naar een vegetarisch restaurant gegaan waar we heel lekkere en bijzondere hapjes kregen voorgeschoteld. Vervolgens nog ergens de calorieën opgekrikt met een paar matcha ijskoffies en deze weer eraf gewandeld richting de citadel. Die is prachtig verlicht ‘s avonds. Het heeft iets magisch. Hué is sowieso een heel leuke stad om te bezoeken. Hier hebben we echt geen spijt van. En ‘s avonds komt de stad tot leven: gezellig druk, op diverse plekken live bandjes op straat, de stoepen vol met pop-u hangt hier een heel leuke sfeer: jong & hip in combinatie met cultuur en geschiedenis.

Gisteren een dagje de toerist uitgehangen met een geboekte citytour. De citadel, diverse tombes en pagodes bezocht. De middag afgesloten met een korte boottocht over de rivier en toen waren we bekaf. Het was een warme, benauwde dag...

‘s Avonds weer naar dat lekkere vegetarische restaurant gegaan, waar ze ons direct herkenden van de avond ervoor. Er komen vooral veel locals, vandaar... Na het eten nog een drankje gedaan en wederom door de sfeervolle straatjes gelopen waar het gezellig druk was. Veel mensen op straat, live bandjes op straat en in de bars, kortom een mooi sfeertje.

Vandaag staat de reis naar Hoi An op te planning. Die is relatief kort. We nemen een trein naar Danang en van daaruit een bus naar Hoi An. Daar blijven we één nacht en vervolgens staat dus de sleeper train naar een strandbestemming op de planning.

1. Marion:
    2 december 2017
    Wederom een prachtig reisverhaal over jullie reis.
    2 weken al op reis,dan moet je wel even een groter rustpunt pakken om even alles te verwerken wat je al meegemaakt hebt.
    Zoals ik zei voordat jullie gingen.
    De foto's zij weer prachtig schatties.
    Geniet ze lekker en neem op tijd jullie rust.
    Dikke kusssssssssssss mams xxx
  2. Martje:
    4 december 2017
    Wauw sjatties het is weer leuk om te lezen en wat zien jullie veel!
    Neem ook even jullie rust om van al het moois te genieten en vooral van het zonnetje!
    Hier is het KOUD! brr
    We lezen weer verder xxx
  3. Nino:
    5 december 2017
    Wat een fijne foto's! Geniet van jullie 4 dagen rust :)
    Xx